Ο σπουδαίος Βέλγος σχεδιαστής Martin Margiela, εκθέτει για πρώτη φορά στην Αθήνα το εικαστικό του έργο.
Στην γκαλερί Bernier/Eliades παρουσιάζεται η διπλή ατομική έκθεση με τα έργα του Βέλγου καλλιτέχνη Martin Margiela, ταυτόχρονα τόσο στην Αθήνα όσο και στις Βρυξέλλες. Η ποικιλόμορφη οπτική τεχνική του Margiela καλύπτει διάφορα μέσα, όπως ζωγραφική, γλυπτική, κολάζ και φιλμ. Τα έργα του μαρτυρούν την αγάπη του για τα εγκαταλειμμένα και αντισυμβατικά.
Ο Margiela μεγεθύνει τόσο τις αναστατώσεις, όσο και τις ποιητικές διασταυρώσεις, αναζητώντας την ομορφιά στο φευγαλέο. Πιστεύει ότι τα αντικείμενα βρίσκονται πάντα σε κατάσταση μεταμόρφωσης και τον ιντριγκάρουν τα ίχνη του χρόνου. Σημαντικές πηγές έμπνευσης για τον καλλιτέχνη είναι το ανθρώπινο σώμα, η επιδερμίδα και τα μαλλιά, καθώς και το αστικό περιβάλλον ως ένας απέραντος τόπος θαυμασμού. Η δουλειά του Margiela είναι αφιερωμένη στο άγνωστο και στο εκπληκτικό, σε συνδυασμό με μια εξαιρετική ευαισθησία για τα υλικά.
Για την παρουσίαση στην Αθήνα, ο Margiela μεταμορφώνει τη γκαλερί και δημιουργεί μια σαγηνευτική ατμόσφαιρα. Το έργο του Margiela έχει αναμφίβολα έναν συγκεκριμένο ρομαντισμό, παρόλο που είναι γνωστός για τις ριζοσπαστικές του ιδέες. Μερικές φορές, μπορεί να μας θυμίζει τη φράση του Αλφόνς ντε Λαμαρτίν, ενός ποιητή του 19ου αιώνα, «Άψυχα αντικείμενα, έχουν ψυχή;».
Μέσα από την καλλιτεχνική του πρακτική, του αρέσει να αφυπνίζει αδρανή αντικείμενα, να αποκαθιστά την αξιοπρέπειά τους, να υπογραμμίζει τη μοναδικότητά τους και να τα εξυψώνει σε μια κατάσταση που έχουν χάσει. Από ένα παραμελημένο αντικείμενο σε ένα εξιδανικευμένο, το βήμα γίνεται σε σειρές όπως «Shore Shoes» ή «Barriers».
Στη σειρά «Steps», ο Martin Margiela χρησιμοποιεί ένα σπάνια χρησιμοποιούμενο υλικό, το χαλί, για να δημιουργήσει «πίνακες» που δεν ονομάζονται πλέον «ζωγραφική». Καθώς απομακρυνόμαστε από αυτά, η επίδραση του βάθους είναι εντυπωσιακή, τα χρώματα γίνονται έντονα και η οπτική ψευδαίσθηση κάνει θαύματα.
Στο έργο του Margiela, το ίδιο το ανθρώπινο σώμα δεν παραμερίζεται σε καμία περίπτωση. Μεταμορφώνεται σε εξατομικευμένα μέρη, αντικείμενα μελέτης και παρατήρησης και η δυνατότητα εξέλιξης του δεν γνωρίζει όρια.
Στη σειρά του «Torsos», ένας ώμος, ένας λαιμός και ένας κορμός λιώνουν σε μια βάση από πανομοιότυπο υλικό (με ένα άγγιγμα σάρκας), εγείροντας ξαφνικά ερωτήματα για την παράδοση της έκθεσης και τον τρόπο εμφάνισης. Τα μαύρα ή σε χρώμα σάρκας σιλικόνης “Kits” προκαλούν την εικασία και το παιχνίδι με τα κατακερματισμένα μέρη του σώματος, ξυπνώντας μνήμες παιδικής ηλικίας από την κατασκευή παιχνιδιών που βρίσκονται σε πακέτα ρούχων. Στον «Vanitas» ως γιος κομμωτή, ο καλλιτέχνης υπενθυμίζει στον θεατή την αδυσώπητη πορεία του χρόνου, που συμβολίζεται από την αλλαγή του χρώματος των μαλλιών από την παιδική ηλικία στην τρίτη ηλικία.
Ο Martin Margiela ίδρυσε τη Maison Martin Margiela το 1988. Αμέσως μετά την εικοστή επέτειο του ομώνυμου brand του, η Margiela αποφάσισε να εγκαταλείψει τον κόσμο της μόδας. Από το 2009 έχει αφοσιωθεί αποκλειστικά στις εικαστικές τέχνες. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του στη μόδα, πολλά μουσεία τέχνης εξέθεσαν τα σχέδιά του, όπως το Bozar (Βρυξέλλες), το Museum Boijmans Van Beuningen (Ρότερνταμ), το Haus der Kunst (Μόναχο), το LACMA (Λος Άντζελες) και το Somerset House (Λονδίνο). Από το 2021, ο Martin Margiela πραγματοποιεί ατομικές εκθέσεις με τα έργα του στο Lafayette Anticipations (Παρίσι), στο M WOODS (Πεκίνο) και στο Μουσείο Τέχνης LOTTE (Σεούλ).
Η έκθεση του Martin Margiela στην The Bernier-Eliades Gallery στο Θησείο θα διαρκέσει μέχρι τις 11 Μαΐου 2024.